tirsdag den 6. september 2011

Drømme og forhindringer

Jeg læste for nylig et forumindlæg hvori brugeren spurgte hvad folks drømme var mht. uddannelse og karriere, og hvad der forhindrede folk i at følge disse drømme. Det var et rigtig godt spørgsmål og langt det mest spændende jeg har læst på nettet de sidste par måneder (- tror jeg) og det fik mig faktisk til at tænke rigtig meget på hvorfor så mange ikke følger drømmene. Man kan selvfølgelig have sine årsager som f.eks. sygdom osv. men jeg kom til at tænke på at jeg egentlig ikke har nogen grund. Jeg indrømmer at mine fremtidsplaner nu, er at blive fotograf, men jeg kan ikke løbe fra, at jeg altid har drømt om at blive uddannet indenfor klassisk sang, gøre en karriere indenfor dette og få lov at optræde. Jeg har altid brugt undskyldninger som "jeg har dårlig ryg og hofter", "min stemme er ikke god nok" osv. men har måtte indse, at det jo nok i større grad skyldes min egen generthed. Forbandet generthed.
Men fandens godt spørgsmål, undskyld jeg bander, og virkelig noget der fik mig - og forhåbentligt også andre - til at tænke over det og gøre noget ved det!

L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spamming and trash talking is just a waste of your own time - it will be deleted.