mandag den 5. september 2011

Mandag

Gud, hvor jeg dog hader mandag, og det er egentlig ret synd, for det eneste den dag er skyld i er at være den første efter weekenden, og kan den jo i og for sig ikke gøre for. Men ikke desto mindre hader jeg mandag.
Har lige været til samtale med min 'vejleder' (ved ikke rigtig hvad han er) og har sagt nej til et job. Alle råber altid op med at man skal tage chancer, ikke være bange for at prøve noget, og man kan jo altid stoppe igen - men jeg har tit gået og tænkt over hvor mange der egentlig lever efter den filosofi? For når alt kommer til alt, så er vi vel i bund og grund tryghedsnarkomaner med absolut ingen hang til nye ting, ikke? F.eks. hvis man går ind på en restaurant og der på menukortet er to retter at vælge imellem: pizza og pungrotte foie gras - hvor stor er chancen så for, at man vælger det sidste? Jeg har det på samme måde med det jeg laver lige nu. Jeg har fået muligheden for at komme i job/praktik indenfor et område jeg kender absolut ingenting til, men hvorfor skulle jeg vælge det, når jeg nu har sat næsen efter pizzaen og det som jeg egentlig havde planlagt? Nye ting og oplevelser kan være spændende, men nogle gange er det altså også godt bare at nyde det man har. Desuden har jeg så mange flyvske idéer, så jeg i virkeligheden ikke behøver én mere. Så det er droppet.

Går det ellers godt med jer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spamming and trash talking is just a waste of your own time - it will be deleted.